چند تا ، چه تعداد عربستان سعودی دونالد ترامپ

چند تا ، چه تعداد: عربستان سعودی دونالد ترامپ وزارت دفاع عربستان آمریکایی آمریکا استقبال میلیون

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی دیگران اسراف‌ می‌کنند، هزینه‌اش را ما می‌پردازیم ، خمیرهای ترشیده نانوایی‌ها در اثر قطعی مکرر برق/ خبازان

    در اثر قطعی مکرر برق، کارگران خباز سراسر کشور با پرسشها بسیاری مواجه شده‌اند.به گفته فعالان صنفی خبازان، این شرایط هم به دورریزِ آرد منجر می‌شود و هم از دستمزد

    دیگران اسراف‌ می‌کنند، هزینه‌اش را ما می‌پردازیم ، خمیرهای ترشیده نانوایی‌ها در اثر قطعی مکرر برق/ خبازان

    خمیرهای ترشیده نانوایی ها در اثر قطعی مکرر برق/خبازان: دیگران اسراف می کنند، هزینه اش را ما می پردازیم

    عبارات مهم : کارگر

    در اثر قطعی مکرر برق، کارگران خباز سراسر کشور با پرسشها بسیاری مواجه شده است اند.به گفته فعالان صنفی خبازان، این شرایط هم به دورریزِ آرد منجر می شود و هم از دستمزد کارگران خباز کم می کند.

    به گزارش ایلنا، همه چیز از قطعی مکرر برق شروع شد. قطعی پیاپی جریان برق که به نظر می رسد در روزهای گرم تابستان، روند عادی امور را مختل کرده هست. در هفته های اخیر، چه در منزل نشسته باشی یا پا به کوچه و خیابان بگذاری، فرقی نمی کند؛ هر لحظه، هر جا و در هر شرایطی ممکن است غفلتاً برق قطع شود.

    این اختلال جهت بعضی «تحمل پذیر» نیست. چند روز پیش، یک نانوا در شهرستان رویان استان مازندران، به نشانه ی اعتراض، ورقه های خمیر نان را که احتمالاً به علت قطعی برق ترشیده و بلااستفاده شده است بود، روی راه پله ی اداره برق این شهرستان پهن کرد و اعلام کرد با این شرایط، ادامه کار نانوایی ها دیگر میسر نیست. همین حرکت اعتراضی به وسیله نانوایی دیگری در «خاش» سیستان و بلوچستان هم صورت گرفت.

    دیگران اسراف‌ می‌کنند، هزینه‌اش را ما می‌پردازیم ، خمیرهای ترشیده نانوایی‌ها در اثر قطعی مکرر برق/ خبازان

    قطعی برق که شرکت توانیر آن را نتیجه اوج رفتن مصرف و سربار غیرقابل تحملِ ظرفیت می داند، محدود به یک شهر و یک استان نیست و علاوه بر مشکلاتی که مردم عادی در گرمای شدید تابستان مجبور می شوند، اشتغال را در بخش های وابسته به برق و ازجمله در خبازی ها با پرسشها بسیار مواجه می کند.

    کسی جوابگوی اتلافِ منابع غذاییِ مردم نیست

    در اثر قطعی مکرر برق، کارگران خباز سراسر کشور با پرسشها بسیاری مواجه شده‌اند.به گفته فعالان صنفی خبازان، این شرایط هم به دورریزِ آرد منجر می‌شود و هم از دستمزد

    عبدالله بلواسی (فعال صنفی خبازان مریوان در استان کردستان) در رابطه با این شرایط با اشاره به اینکه نانوایان مریوان از قطعی های مکرر برق به ستوه آمده اند، می گوید: هر روز در این شهرستان، نانوایی ها خمیرهای ترشیده خود را دور می ریزند؛ در این شرایطِ اقتصادی که نان و گندم جهت مردم ایران، حکم طلا را دارد، کسی جوابگوی این همه دورریز و اتلاف منابع غذایی مردم نیست.

    به عقیده این فعال صنفی نانوایی ها، اگر قطعی برق، برنامه و ترتیب از پیش مشخص داشت، می شد جلوی اتلاف هزینه ها را گرفت: متاسفانه قطعی برق هیچ برنامه و نظم مشخصی ندارد؛ کارگر می رود سر کار، خمیر درست می کند و بعد ناگهان برق قطع می شود، هم کارگر از کارش می ماند و هم هدررفتِ آرد به وجود می آید؛ و در این میان، کارگران خمیرگیر و شاطری که حق الزحمه ای دستمزد می گیرند، زیاد متضرر می شوند. از آن طرف، مردم هم سرگردان و معطل می مانند؛ در این گرمای تابستان به قصد نانوایی و ابتیاع نان از منزل خارج می شوند ولی نانی در کار نیست.

    کسانی هستند که به اندازه صد نفر ایرانی از سرمایه های ملی سهم برده اند

    بلواسی از مسئولانی انتقاد می کنند که در تصمیم گیری ها انواع ریاضت ها را به مردم و طبقه کارگر تحمیل می کنند: مسئله اصلیِ کمبود برق، ناکارآمدی سیاست گذاری هاست؛ این مسئله هم مشابه دیگر پرسشها و معضلاتِ مدیریتی، نشان از بی برنامگی های گسترده دارد. فرض کنیم این درست باشد که می گویند در کشور عزیزمان ایران زیاد از میانگین جهانی برق مصرف می شود، ولی باید این پرسش را مطرح کرد که مصرف مردم عادی مگر چقدر هست؛ چه کسانی در کشور عزیزمان ایران برق را مثل دیگر سرمایه های ملی از بین بردن می کنند؛ در کشور عزیزمان ایران امروز افرادی هستند که هر نفر به اندازه حداقل صد نفر ایرانیِ میانگین الحال، از سرمایه ها سهم برده و می برند.

    دیگران اسراف‌ می‌کنند، هزینه‌اش را ما می‌پردازیم ، خمیرهای ترشیده نانوایی‌ها در اثر قطعی مکرر برق/ خبازان

    وی ادامه می دهد: سالهاست که خطاب به مردم فقیر و کم درآمد می گویند صرفه جویی کنید ولی آیا از خودشان پرسیده اند آیا هرگز صرفه جویی نمی شود؟ عامل مهم اسراف کیست؟ آیا غیر از بالادستی ها و دولتی ها، کسی عامل اسراف و زیاده روی هست؛ آیا این مردها یکبار از خودشان پرسیده اند کارگران و مزدبگیرانی که با دستمزدهای زیر خط گرسنگی مطلق، زندگی می کنند و حتی خیلی از این کم درآمدها زیر یک میلیون تومان درآمد دارند، چگونه و چه چیزی را اسراف می کنند؛ اصلا مگر چیزی دارند که بتوانند اسراف و زیاده روی کنند؟

    شرایط ناگوار قطعی برق در حالی جهت کارگران خباز در گوشه و کنار کشور، مسئله ساز شده است که در چند سال اخیر مزد خبازان که طبق روال عرفی آن، براساس پیمان های دسته جمعی زیاد کردن می شود، ریالی زیاد نشده است.

    در اثر قطعی مکرر برق، کارگران خباز سراسر کشور با پرسشها بسیاری مواجه شده‌اند.به گفته فعالان صنفی خبازان، این شرایط هم به دورریزِ آرد منجر می‌شود و هم از دستمزد

    کارگران خباز مستاصل شده است اند

    علی یزدانی (رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خباز سراسر کشور) با اشاره به پرسشها معیشتی کارگران نانوایی ها گفت: چهار سال است از زیاد کردن دستمزد محرومیم. در این چهار سال، طبق محاسبات انجام شده است باید دستمزد کارگران نانوایی ها، 82 درصد زیاد می شد که باتوجه به پرسشها و کاستی ها، این اتفاق نیفتاد.

    دیگران اسراف‌ می‌کنند، هزینه‌اش را ما می‌پردازیم ، خمیرهای ترشیده نانوایی‌ها در اثر قطعی مکرر برق/ خبازان

    رئیس انجمن صنفی کارگران خباز اصفهان ادامه داد: اوج رفتن هزینه های زندگی و ثابت ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که می شود گفت کارد به استخوان کارگران خباز رسیده و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده است اند.

    بلواسی نیز از شرایط شغلی و دستمزدی کارگرانِ نانوایی های مریوان انتقاد می کند: کارگران خباز مریوان هنوز با دستمزد سال 93 کار می کنند، یعنی حداقل دستمزد آنها، فقط 25 هزارتومان در هر روز هست؛ این درحالی ست که با قطعی نامنظم برق و «کیسه ای» بودن دستمزد، این مبلغِ حداقل، کمتر از این نیز می شود؛ در واقع، هنگامی که کار بخوابد، از دستمزد کارگر کم می شود.

    لااقل برنامه مشخصی جهت قطعی برق اعلام کنند

    در روزهای گذشته، کارگران خباز مریوان بارها به اداره برق این شهرستان مراجعه کرده اند، ولی به نظر می رسد قطعی برق و تنظیم چند و چون آن، در دست ادارات برق شهرستان ها هم نیست. بلواسی در این رابطه می گوید: ما مثل همکار مازندرانی مان، خمیرهای ترشیده را به اداره برق نبردیم، ولی خودمان بارها به این نهاد دولتی مراجعه کردیم؛ متاسفانه این اداره هم جوابی جهت قطعی نامنظم و بی برنامه ی برق نداشت چون بدون هماهنگی با این نهاد، در سطح استان جهت قطعی برق تصمیم می گیرند. حداقلش این است که می توانند برنامه مشخصی به اداره برق شهرستان مریوان اعلام کنند تا آنها هم بتوانند به نانوایی ها و مراکز حساس دیگر از قبل، وقت تقریبیِ قطعی برق را اطلاع بدهند.

    او ادامه می دهد: همین پنج شنبه گذشته از ساعت 11:30 برق نانوایی ما رفت؛ ما هشتاد کیلو خمیر داشتیم که مجبور شدیم همه ی آن را دور بریزیم. فقط روز جمعه، قطعی برق نداشتیم وگرنه روزهای کاریِ وسط هفته، گاه و بیگاه، با این مسئله مواجه می شویم. کمتر روزی ست که قطعی ناگهان برق نباشد و ما به مسئله برنخوریم.

    کارگران خبازى استان کردستان پیش از این، بااهمیت ترین مطالبات خود را به این ترتیب بیان کرده بودند:

    1. در مناسب ترین وقت عنوان عدم زیاد کردن چندین ساله دستمزدهای مان برطرف شده است و از این به بعد ما کارگران خباز می خواهیم برابر قانون هر ساله از زیاد کردن دستمزد بهره مند شویم و این عرف غیرقانونی که زیاد کردن دستمزد کارگر خباز را به زیاد کردن قیمت نان منوط کرده اند، برچیده شود؛ چون به زعم ما قرار زیاد کردن قیمت نان که در برنامه بودجه سال 97 تعریف شده است در جهت اهداف سیاسی و اقتصادی دولت و به نفع شریک اجتماعی ارزش (کارفرمایان) می باشد، نه در جهت رفاه اجتماعی طبقه کارگر.

    2. تمامی کارگران شاغل در کارگاه های خبازی به دلایلی که شرح آن داده می شد، می بایست کار آنها سخت و زیان آور تلقی شده است و همه آنان از بازنشستگی پیش از موعد بهره مند گردند.

    3- کارگران خباز خواستار آزادی کنش صنفی و امکان تشکل یابی مستقل هستند.

    اگر شرایط عوض کردن نکند، کارفرمایان خباز قادر به پرداخت دستمزدها نخواهند بود

    حال به این مطالباتِ بر زمین مانده، اختلال در ساعات کاری و قطعی نامنظم برق در این تابستان گرم را هم بیافزایید؛ شغلی که ماهیتاً سخت و زیان آور است و درآمدش با نوع کارش هیچ تناسبی ندارد، با مسئله قطعی برق، مسئله تر هم می شود؛ شاید بتوان گفت، این شرایطِ ناگوار، محصول تصمیم گیری هایی است که در آنها شرایط زیستی مردم به حساب نمی آید.

    مدیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خباز سراسر کشور پیش از این در رابطه با زیاد کردن هزینه های جانبی کارگران خبازی ها گفته بود : در طول این چهار سال علاوه بر ثبات مزدی، هزینه های جانبی نانوایی ها نیز زیاد کردن یافته و اگر دولت، حمایت نکند، کارفرماهای این صنف قادر به پرداخت زیاد کردن مزد نخواهند بود.

    افزایش ناگهانی هزینه ها، کم کردن درآمدها و درنهایت قطعی برق؛ همه ی اینها دست به دست هم داده اند و حیات شغلی خبازان سراسر کشور را به صورت جدی ترساندن می کنند. این شرایطِ غیرقابل تحمل جهت نانوایان در مازندران، مریوانی و همه جای ایران، نیازمند تدبیری در سطح کلان است تا از بارِ سنگین این مشکلاتِ درهم تنیده، اندکی کاسته شود.

    ایلنا

    واژه های کلیدی: کارگر | دستمزد | برنامه | کارگران | حداقل دستمزد | هزینه های زندگی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار