چند تا ، چه تعداد عربستان سعودی دونالد ترامپ

چند تا ، چه تعداد: عربستان سعودی دونالد ترامپ وزارت دفاع عربستان آمریکایی آمریکا استقبال میلیون

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتقاد از مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی

    ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    عبارات مهم : آموزش

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتقاد از مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی، این مصوبه را مغایر با قانون دانست.

    به گزارش ایسنا، محمدعلی اخوان در نشست خبری که امروز (شنبه) در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: مصوبه یکصد و هشتادمین جلسه شورای عالی اداری مورخ ۹۶/۱۰/۲ مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی و الزام به واگذاری این مراکز به بخش شخصی و یا انحلال آن ها مغایر با عملیاتی کردن سیاست های کلی برنامه ششم توسعه علی الخصوص بند ۷۶ آن مبنی بر زیاد کردن سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزشی کشور و تحقق اهداف آموزش عالی مهارت و فناوری است.

    ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور از مباحثی است که در آنجا نظام آموزش عالی مکلف شده است سهم آموزش های مهارتی را تا آخر سال ۱۴۰۰ یعنی تا آخر دوره ششم توسعه تا ۳۰ درصد زیاد کردن دهد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، افزود: در سال ۱۴۰۰ آینده نگری می شود که در کل کشور ۴ میلیون دانشجو وجود داشته باشد. دولت و وزارت علوم مکلف است طبق برنامه ششم توسعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو را به آموزش های مهارتی تخصیص داده شده است دهد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتقاد از مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی

    اخوان با بیان اینکه متولی مهم آموزش های مهارتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی هست، گفت: ۶۰ درصد از دانشجویان مهارتی کشور در دانشگاه ما و باقی در سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه فنی وحرفه ای، سمای دانشگاه آزاد و … تحصیل می کنند.

    وی یادآور شد: این به ْآن معناست که از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجویی که تا آخر سال ۱۴۰۰ باید آموزش های مهارتی ببینند، حدود ۷۲۰ هزار نفرشان را باید دانشگاه جامع علمی کاربردی پوشش دهد. این در حالی است که امروز این دانشگاه حدود ۲۶۰ هزار نفر دانشجو دارد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که نظام آموزش متوسطه تازه آموزش و پرورش مبنی بر “شش – سه – سه” به بار نشسته هست، گفت: به همین علت در خرداد ۹۷ فارغ التحصیل هنرستانی در مدارس وجود نداشته و این مساله باعث کم کردن ورودی های ما شده است هست، ولی اگر آن ها را نیز مانند سال های قبل محاسبه کنیم، امسال دانشجویان ما به ۳۲۰ هزار نفر می رسند که تا سال ۱۴۰۰ این تعداد باید به ۷۲۰ هزار نفر یعنی بیش از دو برابر زیاد کردن یابد که کاری بسیار مسئله و عملا امکان ناپذیر است.

    ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    اخوان یادآور شد: این کار نیاز به همت جمعی دارد و مسئولان در دولت و مجلس باید حمایت های مورد نیاز را انجام دهند تا به این اصل مترقی که در برنامه ششم توسعه دیده شده، دست یابیم.

    با شعار نمی توان مسئله بیکاری را حل کرد

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش های مهم کشور هست، گفت: با وجود همه تلاش هایی که انجام می شود، باید راهی عملی جهت این بحران پیدا کنیم و با شعار نمی توان مسئله بیکاری را حل کرد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتقاد از مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی

    وی تاکید کرد: گسترش کمی و ارتقای کیفی آموزش های مهارتی یکی از راه حل های مهم این معضل هست. از شاخصه های مهم هر نظام اقتصادی موفق درهم تنیدگی ساختارهای آموزش و اشتغال هست. به عبارت دیگر ارتباط ارگانیک دنیای کار با دنیای آموزش، همواره در برنامه ریزی های اقتصادی و اجتماعی مد نظر بوده و به عنوان یکی از راه های کم کردن بیکاری مطرح شده است است.

    سهم پایین آموزش های عالی مهارتی در کشور

    ممنوعیت پذیرش دانشجو درمراکز دولتی علمی کاربردی غیرقانونی است

    اخوان ادامه داد: در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا بیش از هر زمانی به آموزش های مهارتی و تربیت تکنیسین به جای دانش آموخته دانشگاهی توجه می کنند و سهم آموزش های مهارتی در این کشورها از جمله آلمان و استرالیا گاه تا ۷۰ درصد کل آموزش ها می رسد. این در حالی است که در حال حاضر سهم آموزش های عالی مهارتی در کشور ما پایین و حدود ۱۲ درصد است و رسانیدن آن به حداقل سهم ۳۰ درصدی آموزش های مهارتی از کل ظرفیت آموزش عالی کشور که در انتهای برنامه ششم توسعه آینده نگری شده است هست، ممکن نیست.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در دهه ۷۰ با رسالت پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی بخش های متفاوت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و… کشور به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده هست، گفت: به موجب اساسنامه دانشگاه، وظیفه و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی مطابق با اساسنامه مصوب آن با وظایف سایر دانشگاه ها متفاوت بوده و هدف، فراهم کردن موجباتی است که همکاری شرکت ها و دستگاه های اجرایی را در بخش دولتی و غیر دولتی جهت تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جلب کند.

    وی افزود: در تاریخ دوم دی ماه سال ۹۶ شورای عالی اداری در یک مصوبه عجیب و غیر کارشناسانه، دانشگاه جامع علمی کاربردی را مجبور کرد که پذیرش دانشجو را در مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی متوقف کند و این مراکز تا خرداد آینده یا به بخش شخصی واگذار شوند و یا منحل شوند.

    اخوان در ادامه تصریح کرد: در یک اقدام عجولانه در حالی که این مصوبه در ۱۷ اسفند ۹۶ ابلاغ شده است بود، جلوی پذیرش دانشجو در بهمن ۹۶ نیز گرفته شد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با طرح این پرسش که آیا این مصوبه مغایر با قانون برنامه ششم توسعه که دولت را مکلف می کند در انتهای برنامه سهم آموزش مهارتی را به ۳۰ درصد کل آموزش های عالی کشور برساند، نیست؟ گفت: این مصوبه با قانون برنامه ششم توسعه، اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی و فلسفه دانشگاه مهارتی مغایرت دارد.

    وی افزود: این کار در یک اقدام عجیب انجام گرفت و مطرح شد که مراکز دولتی بار مالی اضافی را به دولت وارد می کنندT در حالی که من به طور قطع می گویم که از ۱۲ موسسه آموزش علمی کاربردی وابسته به این دانشگاه که به نوعی از امکانات دستگاه های اجرایی استفاده می کردند، ۱۰ موسسه هیچ ردیف بودجه ای نداشتند و بر اساس شهریه دریافتی، دانشجویان خود را اداره می کردند و حتی به دستگاه های خود کمک نیز می کردند.

    اخوان با بیان اینکه موسسه های علمی کاربردی وابسته به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تنها دو موسسه ای بودند که ردیف بودجه مستقل دولتی داشتند، توضیح داد: این دو موسسه نیز بر اساس ماموریت هایی که قبل از تشکیل این دانشگاه به این وزارتخانه ها جهت برآورده کردن نیازهای آموزشی بر اساس ماهیت ارزش به آن ها داده شده است بود، ردیف بودجه داشتند.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: علی رغم اینکه مصوبه شورای عالی اداری به موسسه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی اجبار نمی کند که تعطیل شوند و واگذاری به مراکز شخصی را به آن ها پیشنهاد می کند، عملا این واگذاری امکان پذیر نیست.

    وی ادامه داد: تا این لحظه ۳۷۸ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی، دانشجو دارند؛ ولی از بهمن ۹۶ و مهر ۹۷ به آن ها دانشجو نداده ایم و وارد مرحله انحلال و واگذاری شده است ایم، ولی فقط ۳۰ مرکز جهت واگذاری پیدا شده است و بقیه مراکز امکان واگذاری را ندارند. علت آن نیز این است که محیط کار، تجهیزات و امکاناتی که این دستگاه ها دارند، بار مالی به دولت وارد نمی کند و ما از ظرفیت های آن ها استفاده می کردیم، ولی جهت بخش شخصی هزینه زیادی دارند.

    اخوان ادامه داد: مساله دیگر این است که آیا وزارت نیرو و جهاد کشاورزی حاضرند امکاناتشان را به بخش شخصی واگذار کنند؟ اگر هم که حاضر باشند، کدام بخش شخصی قادر به خرید امکانات آنان است؟ بنابراین این مصوبه این مراکز را به سمت تعطیلی می برد و باعث می شود از پتانسیلی که دستگاه های متفاوت اجرایی داشتند، محروم شوند.

    کاهش سهم آموزش های مهارتی از ۱۵ به زیر ۱۲ درصد به علت از بین بردن مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حال حاضر سهم آموزش های مهارتی در کشور ۱۵ درصد است و طبق قانون برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد برسد، گفت: با از بین بردن مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی، همین ۱۵ درصد نیز عملا به زیر ۱۲ درصد رسیده است.

    وی راجع به تعداد دانشجویان پذیرفته شده است در دانشگاه علمی کاربردی در مدت اخیر، توضیح داد: مهر ۹۶، ۱۳۹ هزار دانشجو جذب کردیم؛ ولی در مهر ۹۷ کل پذیرفته شدگان ما زیر ۵۰ هزار نفر بودند، یعنی حدود ۳۵ درصد سال قبل. البته بخشی از آن به خاطر تغییراتی است که در نظام آموزش و پرورش انجام شده است ولی با محاسبه آنان نیز حدود ۵۰ هزار نفر دانشجو به خاطر از بین بردن مراکز دولتی، جذب دانشگاه نشده اند.

    اخوان با انتقاد از اینکه شرکت اداری استخدامی جهت دانشگاه علمی کاربردی تعیین وظیفه می کند، گفت: خیلی سلیقه ای عمل می شود. دستگاه اجرایی به معنای هر نهادی است که به نوعی از بودجه عمومی دولت استفاده می کند. ولی زمانی که قرار شد دانشگاه صداوسیما به عنوان دانشگاهی که به یک دستگاه اجرایی وابسته هست، به وزارت علوم واگذار شود، بعد از اعتراض صداوسیما، تشخیص دادند مورد نیاز نیست که این واگذاری صورت گیرد، ولی بخش علمی کاربردی صداوسیما را مکلف کردند که به بخش شخصی واگذار شود.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه چون رییس جمهور مصوبه شورای عالی اداری را امضا کرده هست، به مشکل می توان آن را عوض کردن داد، گفت: این تصمیم نابخردانه به نظام آموزش مهارتی خسارت جدی وارد می کند.

    وی در ادامه تاکید کرد: ما نمی خواهیم برابر کسی قرار بگیریم، ولی این مصوبه غیر قانونی است و اجرای آن وجاهت قانونی ندارد.

    اخوان با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس دانشگاه جامع تا سال ۸۴ فقط ۳۱۳ مرکز در این دانشگاه ایجاد شده، گفت: این بدان معناست که علی رغم اهمیت آموزش مهارتی، نظام علمی کاربردی استانداردهای خاص خود را داشت و مراکز این دانشگاه فقط به صنایع و فنونی واگذار می شد که محیط واقعی کار باشد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: ولی از سال ۸۴ تا ۹۴ این تعداد به ۱۲۰۰ مرکز رسید، یعنی حتی در دو سال اول دولت روحانی نیز این زیاد کردن تعداد مراکز بدون رعایت استانداردهای مورد نیاز صورت گرفت که ریشه آن را می توان در مسابقه ناسالمی که با دانشگاه آزاد در دولت هشتم و نهم ایجاد شد، جست وجو کرد.

    وی ادامه داد: سال ۹۴ نزدیک به ۱۱۷۰ مرکز در ۱۶ هزار کد رشته محل دانشجو جذب می کرد، ولی امسال تعداد این کد رشته ها به یک سوم یعنی ۵۳۴۰ کد رشته محل رسیده هست. خود ما در جهت ساماندهی مراکز از سال ۹۵ با ورود دکتر امید به دانشگاه علمی کاربردی حرکتی را شروع کردیم و به همین علت این ۱۱۷۰ مرکز ما در مهر ۹۷ به ۹۴۰ مرکز کم کردن یافت. یعنی با سیاست جامع و دقیقی که پیش گرفته شده است بود، به تدریج مراکز علمی کاربردی فاقد کیفیت را از رده خارج می کردیم و در اجرای این سیاست، بحث دولتی و غیر دولتی بودن مطرح نبود، بلکه معیار، داشتن محیط کار واقعی بود.

    ضرورت هزینه دولت جهت دانشجویان نظام مهارتی

    اخوان در ادامه یادآور شد: ولی عجیب اینجاست که با اجرای طرح تازه یعنی مصوبه شورای عالی اداری، بعضی مراکز دولتی که محیط کار واقعی ندارند، باقی ماندند. بااهمیت ترین مولفه نظام آموزش مهارتی، محیط کاری است و اگر نباشد، معنا پیدا نمی کند و نگرانی های ما جهت از دست دادن مراکز وابسته به دستگاه های دولتی، به خاطر از دست دادن محیط های کاری است.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر ضرورت هزینه دولت جهت دانشجویان نظام مهارتی گفت: آیا دانشجوی مستضعفی که در چابهار، خاش و چنین مناطق محرومی سر کلاس می رود و جهت اشتغال در آینده مهارتی را می آموزد، در مقایسه با دانشجویان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران که بسیاری از آنان از مدارس غیر انتفاعی فارغ التحصیل شده است و وارد دانشگاه شده است اند، نباید از بودجه قوه مجریه استفاده کنند؟

    تکمیل ظرفیت دانشگاه به زودی شروع می شود

    وی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت این دانشگاه به زودی شروع می شود، در این خصوص توضیح داد: امسال از معدود سال هایی بود که تلاش کردیم پذیرش دانشجو را به موقع انجام دهیم و دانشجویان از اول مهر در کلاس های درس حاضر شوند. بنا بر دلایل مختلفی تعداد دانشجویان ورودی ما کمتر از ۵۰ هزار نفر شد و با توجه به محدودیتی که در وقت پذیرش دانشجو داشتیم، بسیاری از موسسات ما درخواست تکمیل ظرفیت کردند.

    اخوان ادامه داد: از اوایل مهر با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم مکاتبه کردیم تا اجازه تکمیل ظرفیت داشته باشیم، ولی علی رغم انتظار ما، با این مساله موافقت نشد.

    معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: وزارت علوم به خاطر مصوبه شورای گسترش با ما موافقت نکرد، در صورتی که به دانشگاه آزاد، دانشگاه غیر انتفاعی و خبر نور اجازه تکمیل ظرفیت داده شد.

    وی اضافه کرد: در نهایت هفته گذشته بعد از دعوت وزیر علوم به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، از وزیر مجوز تکمیل ظرفیت را گرفتیم و قرار است تا آخر مهر، تمدید پذیرش داشته باشیم ولی این مجوز چهارشنبه هفته گذشته به ما داده شد و از آنجایی که تا آخر ماه چیزی نمانده هست، در این خصوص دچار چالش شده است ایم. امیدواریم بتوانیم مهلتی ۱۰ روزه جهت تکمیل ظرفیت در این دانشگاه بگیریم.

    واژه های کلیدی: آموزش | دانشجو | آموزشی | دانشجو | دستگاه | دانشگاه | کاربردی | دانشگاه | دانشجویان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار