چند تا ، چه تعداد عربستان سعودی دونالد ترامپ

چند تا ، چه تعداد: عربستان سعودی دونالد ترامپ وزارت دفاع عربستان آمریکایی آمریکا استقبال میلیون

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به کارها این وزارتخانه جهت بیماران اس ای ام و داروی مورد نیاز آنها توضیحاتی ارائه کرد و در تصویر العمل به حواشی ایجاد شده است اطراف این

    بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    عبارات مهم : سزارین

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به کارها این وزارتخانه جهت بیماران اس ای ام و داروی مورد نیاز آنها توضیحاتی ارائه کرد و در تصویر العمل به حواشی ایجاد شده است اطراف این بیماری و نشر صحبت های چند ماه گذشته وزیر بهداشت، گفت:باید بگویم که این کارها دکتر هاشمی و تیم ارزش را خسته نمی کند، ما می دانیم این حواشی از کجا نشات می گیرد، عده ای مقبولیت نظام و انسجام ملی را نشانه قرار داده اند.

    به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در بخش دیگری از نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی راجع به حواشی ایجاد شده است راجع به کودکان مبتلا به اس ام ای و نشر صحبت های چند ماه گذشته وزیر بهداشت، اظهار کرد: در بیماری اس ام ای یک پروتئین در بدن ساخته نمی شود. این بیماری چهار نوع هست، نوع صفر آن در دوران جنینی منجر به فوت می شود، نوع یک آن از یکی – دو ماهگی تشخیص داده شده است و به علت بروز پرسشها حرکتی – تنفسی معمولا کودک بین یک تا دو سالگی فوت می کند. ظاهر دو این بیماری پرسشها شدید اسکلتی عضلانی ایجاد کرده و مبتلایان به این نوع، یک تا دو دهه عمر می کنند. ظاهر سوم آن که نادرترین نوع این بیماری است فرد را دچار اختلال در راه رفتن می کند.

    اثربخشی داروی SMA ثابت نشده

    بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    حال جهت این بیماری یک داروی جدیدی به اسم اسپینرازا معرفی شده است که یک دوز درمانی آن ۷۵۰ هزار دلار است که با دلار آزاد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان می شود. در عین حال باید توجه کرد اولا هنوز هزینه اثربخشی این دارو ثابت نشده و قیمت بالایی هم دارد؛ به همین علت در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی تحت پوشش بیمه نیست، ولی در کشور ما طوری القا شده است که انگار این یک داروی ۱۰۰ درصد موثر است که در کشور عزیزمان ایران تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

    وی با بیان این که اثربخشی طولانی مدت این دارو نیز ثابت نشده هست، افزود: این دارو صرفا تثبیت کننده شرایط موجود است و بعضا می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. باید توجه کرد که از هر ۲۰ نفر یک نفر ناقل سالم این بیماری هست؛ یعنی ژن آن را دارد، ولی به بیماری مبتلا نمی شود. حال اگر دو ناقل سالم با هم ازدواج کنند، ممکن است جمعی از کودکان ارزش به این بیماری مبتلا شوند. در عین حال دنیا به این نتیجه رسیده که هزینه در این حوزه را صرف غربالگری کند که جنینی به این بیماری مبتلا نشود. ما هم جهت این عنوان کمیته ای ایجاد کرده ایم تا بررسی کنیم که آیا تولید داخل این دارو مقرون به صرفه خواهد بود؟

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به کارها این وزارتخانه جهت بیماران اس ای ام و داروی مورد نیاز آنها توضیحاتی ارائه کرد و در تصویر العمل به حواشی ایجاد شده است اطراف این

    حریرچی همچنین اظهار کرد: شرکت های دارویی تولیدکننده جهت مارکتینگ خود گاهی دارو را روی افرادی به صورت رایگان آزمایش می کنند و یا این که چند ماه دارو را به صورت رایگان به بیماران می دهند، اگر قرار باشد ما از دارویی استفاده کنیم حتما آن دارو باید تاییدیه های بین المللی را داشته و از مسیرهای قانونی قابل دسترس باشد.

    وی با بیان این که در کنار مباحث علمی و کارها خیرخواهانه در این زمینه شاهد فضاسازی هایی با قصد تخریب نیز هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال وزیر بهداشت در اهواز سفر موفقی داشته، ولی عده ای صحبت های وزیر بهداشت را که در اردیبهشت ماه در برنامه ای زنده پخش شده است دوباره در مهرماه تبدیل به حاشیه می کنند و همه هم فکر می کنند که عنوان این است که وزیر در تصویر العمل به تجمع خانواده های این بیماران این حرف را زده است.

    می آیند یک قسمت از صحبت های وزیر را تقطیع کرده و آن را منتشر می کنند هنگامی که نظرات را هم پیگیری می کنیم، می بینیم که از کشورهای دیگر می آیند. حال در کشور خودمان هم بعضی خبرگزاری هایی که از بیت المال استفاده می کنند همسو با آنها نظر می دهند و بعضی گروه های سیاسی هم به میدان می آیند، انگار که یک اتحاد بین آنها وجود دارد. ما به دنبال حل پرسشها خانواده های این بیماران هستیم، ولی جوسازی رسانه ای عنوان دیگری است.

    بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    می دانیم منشاء حواشی کجاست

    سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزیر بهداشت در خوزستان به سر می برد و در شهر اهوازی که بعد از انقلاب حتی یک بیمارستان دولتی در آن افتتاح نشده، دو بیمارستان دولتی ۲۳۰ و ۲۲۰ تختخوابی جهت حوزه کودکان و سوختگی افتتاح کرده و از ساعت شش صبح تا دو نصف شب در دیدار بوده، ولی همه اقداماتش تحت الشعاع این فضاسازی قرار می گیرد. می بینیم که در اینترنت به صورت کاملا نشانه دار یا خبر بجستان را منتشر می کنند و یا این حاشیه ها را درست می کنند. باید بگویم که این کارها دکتر هاشمی و تیم ارزش را خسته نمی کند، ما می دانیم این حواشی از کجا نشات می گیرد، عده ای مقبولیت نظام و انسجام ملی را نشانه قرار داده اند.

    وی ادامه داد: در روزهای اخیر که حمله تروریستی اهواز اتفاق افتاد، دو ساعت بعد از حمله معاون وزارت بهداشت و یک روز بعد خود وزیر بهداشت در آنجا حاضر می شوند. من در سفرم به این منطقه اکثرا به مناطق عرب نشین رفتم و از احترام و علاقه مردم شگفت زده شدم، ولی در همین سفر می بینیم که عده ای مصاحبه می کنند و می گویند بیماری شیستوزومیازیس که ۲۰ سال است در خوزستان دیده نشده، مرسوم شده است و منجر به بروز سرطان مثانه در خوزستان شده است است.

    سخنگوی وزارت بهداشت راجع به کارها این وزارتخانه جهت بیماران اس ای ام و داروی مورد نیاز آنها توضیحاتی ارائه کرد و در تصویر العمل به حواشی ایجاد شده است اطراف این

    یا این که مصاحبه می کنند و می گویند مسئله شیرابه زباله ها در گیلان و مازندران باعث شیوع سرطان شده است هست. باید گفت که مسئله زباله ها در شمال کشور وجود دارد، ولی آیا چنین مطالب خلافی را به آن نسبت می دهیم. طبق آمار در سال ۱۳۹۳ به طور میانگین میزان بروز سرطان در کشور ۱۵۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده هست. این آمار در مازندران۱۴۱ و در گیلان ۱۱۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده هست. نباید با اخبار خلاف واقع مردم را به اضطراب بیندازیم. آنچه مسلم است این است که انسجام ملی ما را نشانه قرار داده اند.

    کانال های خارجی جهت سلامت ایرانیان، هشتک می زنند

    بیماری SMA و ماجرای نشر بیانات چند ماه گذشته وزیر بهداشت

    سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر وزیری به شهرهای متفاوت می رود و همه قومیت ها و مذاهب برایشان احترام قائل می شوند، بالاخره جهت نظام محبوبیت ایجاد می کند و دشمن های می فهمند که باید این فرد را تخریب کنند. بنابراین برحسب اتفاق نیست که کانال های خارجی راجع به پرسشها حوزه سلامت هشتک می زنند و نظر می دهند. به هرحال از دشمن انتظار دشمنی می رود، ولی در داخل کشور انتظار چنین اقداماتی را نداریم و تاکید می کنم که این حرکات ایضایی مشکلی در کارها مان ایجاد نخواهد کرد و طرح تحول ادامه پیدا می کند.

    ما باید دست به دست هم دهیم؛ همان کاری که مردم اهواز در تشییع شهدا انجام دادند و جهت انسجام ملی کنار هم ایستادند. به هر حال در همه سیستم ها و کارها اشکال ایجاد می شود، ولی آن را به شخص وزیر نسبت نمی دهند، بلکه از وزارتخانه پاسخ می خواهند، ولی در حال حاضر اشتباهات نظام سلامت دنیا را به طرح تحول و شخص وزیر بهداشت نسبت دهند.

    تولدهای لاکچری تقویمی

    وی در ادامه در پاسخ به سوالی راجع به سزارین های لاکچری گفت: باید توجه کرد که معمولا افرادی که به صورت سزارین وضع حمل می کنند، نوزادشان دو هفته سریعتر از وضع حمل طبیعی به دنیا می آید، این در حالی است که بیشترین رشد سلسله اعصاب و مغز جنین در هفته های آخر جنینی رخ می دهد و در کودکانی که سزارین می شوند این دو هفته از دست می رود. به همین علت می بینیم که در بعضی کودکان سزارینی نارسایی های تنفسی وجود دارد.

    وی با بیان این که تولد پدیده ای است که می تواند در هر ساعتی رخ دهد، گفت: طبق آمارها اکثریت سزارین ها در کشور در ساعت ۹ صبح تا دو بعد از ظهر اتفاق می افتد. حال در تاریخ های خاص یا تاریخ های مناسبتی معمولا تعداد سزارین ها در بعضی بیمارستان های شخصی به صورت معنی داری زیاد کردن می یابد، البته در اکثریت بیمارستان های شخصی و همه بیمارستان های دولتی چنین چیزی وجود ندارد.

    تخلف در ۲ بیمارستان

    سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طبق گزارش ها دو بیمارستانی که بدترین آمار را در زمینه زیاد کردن سزارین در تاریخ های خاص داشته اند یک بیمارستان در شهرستان بوده که در تاریخ ۹۶.۵.۶، ۱۰ سزارین داشته، ولی در تاریخ ۹۶.۶.۶، ۱۰۴ سزارین داشته هست. همچنین بیمارستان شخصی دیگری در پایتخت کشور عزیزمان ایران در تاریخ ۹۶.۵.۶، ۱۱ سزارین داشته، ولی در تاریخ ۹۶.۶.۶، ۲۳۱ سزارین انجام داده هست. ما آمار چنین بیمارستان هایی را داریم و بیمارستان هایی که آمارشان اینگونه در تاریخ های خاص شدت یافته در ارزشیابی و اعتبارسنجی ارزش تاثیر خواهد گذاشت.

    حریرچی با بیان این که مطلوب جهانی انجام وضع حمل به صورت سزارین ۱۰ الی ۱۵ درصد هست، گفت: این در حالی است که در کشور ما با همه اقداماتی که انجام شده، ۴۹.۲ درصد از وضع حمل ها به صورت سزارین انجام می شوند. در حال حاضر در دنیای توسعه یافته شاهد ترویج وضع حمل طبیعی در منزل هستیم. تاکید می کنم که جلو یا عقب انداختن وضع حمل جهت انجام وضع حمل سزارین در تاریخی خاص می تواند منجر به نارسایی تنفسی و تاثیر منفی در رشد مغزی جنین شود و در عین حال جهت مادر نیز عوارض جراحی و بیهوشی به دنبال دارد.

    چرایی عدم پذیرش در رشته طب سالمندی

    وی در پاسخ به پرسش دیگری راجع به از بین بردن رشته طب سالمندی از دانشگاه های علوم پزشکی ادامه داد: رشته طب سالمندی در کل دنیا و در کشور عزیزمان ایران رشته ای نوپاست که هر ساله در کشور ما دو یا چهار نفر پذیرش داشت. در عین حال از آنجایی که قرار بود امسال در برنامه آموزشی این رشته تجدیدنظر شود، قرار شد از سال بعد پذیرش داشته باشیم، بنابراین این رشته از بین بردن نشده است.

    به گزارش ایسنا، حریرچی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا راجع به کمبود یا نبود تجهیزات مصرفی پزشکی مانند استنت های قلبی در بعضی بیمارستان ها، گفت: بیش از ۵۰ بیمارستان طرح ۲۴۷ را اجرا می کنند و اگر بیماری به آنژیوگرافی و استنت گذاری به صورت اورژانس نیاز داشت او را به بیمارستان های ۲۴۷ انتقال یافته می کنند، ولی گاهی اوضاع بیمار اورژانسی نیست و می توان کمی صبر کرد. باید توجه کرد در کشورهای اروپایی هنگامی که فردی براساس نظام ارجاع باید به متخصص مراجعه کند، سه الی چهار هفته طول می کشد تا به او نوبت دهند، ولی ما در نظام سلامت پول مان ایرانی هست، ولی انتظارات مان لوگزامبورگی هست. البته متاسفانه بعضی شرکت ها مشکلاتی را جهت تامین استنت ها ایجاد کردند که در حد دو – سه روز بود و حل شد.

    آب پایتخت کشور عزیزمان ایران سالم است

    وی در پاسخ به سوالی راجع به سلامت آب تهران، اظهار کرد: هرازگاهی چیزهایی در اینترنت منتشر می شود که خلاف واقعیت هست. به عنوان مثال کلیپی انتشار یافته که یک فرد یک لیوان آب را الکترولیزه می کند و بعد می گوید ببینید که این آب آشامیدنی تبدیل به لجن شد. باید توجه کرد که به هر حال آب املاح دارد و هنگامی که آن را الکترولیزه می کنید با ین های معدنی آب تصویر العمل نشان داده و رنگ های جدیدی مانند رنگ سبز و لجنی بروز می دهد. بعد هم می بینیم که مردم هجوم می آورند تا آب تصفیه کن بخرند و بعضی هم سر به تاسف تکان می دهند. ولی من می گویم بروید از عالی ترین چشمه آب بیاورید و آن را الکترولیزه کنید؛ می بینید که رنگش عوض کردن می کند. مردم مطمئن باشند که سلامت آب را کنترل می کنیم و بدانند که خصوصا آب پایتخت کشور عزیزمان ایران جزو سالم ترین آبهاست.

    روند افزایشی “سالمندی” در کشور

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری راجع به زیاد کردن سالمندان در کشور گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، هفت میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ نفر یعنی ۹.۲۸ درصد سالمند در کشور وجود دارد. آینده نگری ما این است که تعداد سالمندان مان تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ درصد برسند و تا سال ۲۰۵۰ همین روند افزایشی ادامه یابد.

    حریرچی با بیان این که ما سه نوع سالمندی مشمول بر سالمندی طبیعی، سالمندی همراه با بیماری و سالمندی همراه با سلامتی داریم، ادامه داد: ما می خواهیم سالمندی همراه با سلامتی را در مردم ایجاد کنیم. در آینده تعداد خالص جمعیت سالمندمان زیاد کردن می یابد، ولی با کمک سیاست های جمعیتی می توانیم جلوی زیاد کردن درصد سالمندی را بگیریم. باید توجه کرد که زیاد کردن سن جمعیت و زیاد کردن تعداد سالمندان هزینه های بهداشتی – درمانی را زیاد کردن می دهد. براساس آمارهای انتشار یافته کل بار مراجعه سرپایی در همه سطوح در جمعیت زیر ۶۵ سال ۳.۸۴ بار در سال است ولی این میزان در جمعیت بالای ۶۵ سال ۸.۲۱ بار در سال هست؛ یعنی بیش از دو برابر. همچنین میزان مراجعه به متخصص در سنین زیر ۶۵ سال ۱.۶۶ بار و در سنین بالای ۶۵ سال ۴.۷۳ بار در سال هست. در عین حال میزان خوابیدن افراد بالای ۶۵ سال سه برابر افراد زیر ۶۵ سال است.

    وی ادامه داد: همچنین میانگین سرانه پرداخت از جیب در سنین بالای ۶۵ سال ۷۲۸ هزار تومان و در سنین زیر۶۵ سال۴۰۳ هزار تومان بوده هست. در سهم هزینه های سلامت خانوار نیز خانوارهایی که دارای افراد زیر ۶۵ سال هستند ۴.۶۹ درصد از درآمدشان را صرف سلامت می کنند و خانواده هایی که دارای افراد بالای ۶۵ سال هستند ۷.۱۸ درصد از درآمدشان را صرف سلامت می کنند. بنابراین باید جهت همه این پرسشها برنامه ریزی کنیم تا افراد سالمند زندگی سالمی داشته باشند.

    کنترل کمبودهای دارویی

    مردم دلواپس نباشند

    حریرچی در پاسخ به سوالی راجع به کمبودهای دارویی نیز اظهار کرد: خوشبختانه با کارها انجام شده است روند کمبود دارو کنترل شده است و حتی درجاتی کم کردن هم داشته هست. امیدوارم کمبودهای خاصی هم که ایجاد می شود سریعا مرتفع شوند.

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی راجع به کیفیت داروهای تولید داخل نسبت به مشابه خارجی ارزش گفت: دارو در آزمایشگاه و با تحقیق علمی کیفیتش ثابت می شود. این که بعضی مردم و پزشکان به سمت محصولات خارجی میل به دارند، یک مسئله فرهنگی هست. از طرفی شرکت های واردکننده هم بدون کار نمی نشینند بلکه با ترفندهای متفاوت تلاش می کنند بازاریابی کنند. به عنوان مثال به اسم بیمار با بعضی خبرگزاری ها و خبرنگاران تماس می گیرند و از کیفیت نداشتن تولیدات داخل می گویند. ولی باید توجه کرد که دارویی که در کشور تولید می شود و از وزارت بهداشت مجوز می گیرد، به اندازه داروی خارجی موثر هست. طبق قانون هنگامی که دارو به صورت ژنریک تولید می شود باید آن را در کشور مصرف کنیم. همچنین طبق قانون تجویز دارویی که در لیست دارویی کشور قرار ندارد، خلاف است.

    بنابراین از رسانه ها هم می خواهم که به ما کمک کنند و تحت تاثیر فضاسازی ها قرار نگیرند.

    وی گفت: به مردم اطمینان می دهم که هم صنعت دارو و هم داروخانه ها علی رغم زیاد کردن شدید قیمت ها کمک کردند که زیاد کردن تعرفه و زیاد کردن قیمت دارو نداشته باشیم. البته بعضی هم مردم را دلواپس کردند، ولی به مردم اطمینان می دهم که شاید نوساناتی در بعضی داروهای خاص داشته باشیم، ولی با توجه به ذخائر خوبی که داریم و با کمک دولت، مردم دلواپس نباشند، آیا که داروهایشان به طور کامل و سریع تامین می شود.

    علت تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکان و پرسنل بیمارستان ها

    حریرچی در پاسخ به سوالی راجع به تاخیر پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل بیمارستانی گفت: از جامعه پزشکی بابت این تاخیر عذرخواهی می کنیم. ولی میانگین کشوری تاخیرهای ما در پرداخت کارانه نسبت به ۲۰ سال گذشته در حد میانگین و حدود ۹ ماه هست. این که بخواهیم این تاخیرها را به طرح تحول و یا شخص وزیر بهداشت نسبت دهیم، درست نیست.

    وی راجع به انجام بعضی عمل های جراحی در مراکز جراحی محدود، اظهار کرد: گاهی در مراکز جراحی محدود بعضی عمل های جراحی انجام می شود که واقعا خطرناک است و در این زمینه تخلفاتی انجام می شود. برهمین اساس طی هفته گذشته یک مرکز جراحی محدود را در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران پلمب کردیم. بنابراین اگر تخلف ببینیم، مجبور هستیم با اشد مجازات برخورد کنیم.

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی راجع به انتقال دانشجویانی که فرزند اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی هستند، اظهار کرد: این عنوان بیش از ۳۰ سال است که در کشور اجرا می شود. سهمیه ای که به اعضای هیات علمی تعلق می گیرد به دو شکل هست؛ اول این که اگر فرزندشان در رشته ای قبول شود می تواند به دانشگاه محل پدر یا مادر انتقال یافته شود. نوع دوم به این صورت است که اگر دانشجویی در مقطع خودش به نمره حدنصاب رسید، می تواند عوض کردن رشته دهد. باید توجه کرد که گستره استفاده از این سهمیه وسیع نیست و مازاد سهمیه دانشگاه هاست.

    واژه های کلیدی: سزارین | بهداشت | بیماری | بهداشتی | بیمارستان | بیمارستان | وزیر بهداشت | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار