چند تا ، چه تعداد عربستان سعودی دونالد ترامپ

چند تا ، چه تعداد: عربستان سعودی دونالد ترامپ وزارت دفاع عربستان آمریکایی آمریکا استقبال میلیون

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندو باری!/ میانگین سن مبتلا شدن د

    در رابطه با آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس نیز بعد از اپیدمی با آموزش و پرورش صحبت شد و قرار شد که به افراد آگاهی داده شود؛ ولی به علت نگرش منفی مسئولان هن

    توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندو باری!/ میانگین سن مبتلا شدن د

    رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران:توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی بندو باری!/رابطه جنسی بیشترین علت ابتلا/ میانگین سن مبتلا شدن در کشور عزیزمان ایران 25 سال

    عبارات مهم : آموزش

    در رابطه با آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس نیز بعد از اپیدمی با آموزش و پرورش صحبت شد و قرار شد که به افراد آگاهی داده شود؛ ولی به علت نگرش منفی مسئولان هنوز این وزارتخانه در رابطه با آگاهی دادن به سنین زیر ۱۸ سال و به خصوص آگاهی آنها در رابطه با تماس جنسی اقدامی نشده هست.

    رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور عزیزمان ایران با ابراز تاسف از اینکه بعضی کارها جهت کنترل و پیشگیری بیماری ایدز با مخالفت هایی مواجه می شود و جهت بعضی خوشایند نیست، گفت: بعد از اجرای طرح اتوبوس ایدز بعضی گفتند که این کار شما ترویج بی بندوباری است و در نهایت این طرح متوقف شد.

    مینو محرز (رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران) در گفت وگو با ایلنا در رابطه با اینکه با توجه به کمبود داروهای بعضی امراض عفونی در بازار، داروی بیماران مبتلا به ایدز نیز دچار کمبود شده است است یا خیر بیان داشت: دارو در بازار به مساله ارز و پرسشها واردات وابسته هست، ولی داروهای مخصوص بیماران مبتلا به ایدز با کمبود مواجه نشده است.

    توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندو باری!/ میانگین سن مبتلا شدن د

    محرز در ادامه با اشاره به اینکه داروهای درمان هپاتیت ب با کمبود مواجه شده است هست، گفت: این داروها از طریق واردات تامین می شود و چون تولیدکننده ایرانی ندارد با کمبود شدید در بازار مواجه شده است و موجودی آن به صفر رسیده هست. این دارو از آلمان وارد می شد و به هیچ عنوان تولیدکننده داخلی قادر به تامین آن نیست. از این به بعد هم مسئله تامین بعضی داروها زیاد می شود.

    توقف تحقیقات مربوط به تولید داروی بیماری ایدز

    در رابطه با آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس نیز بعد از اپیدمی با آموزش و پرورش صحبت شد و قرار شد که به افراد آگاهی داده شود؛ ولی به علت نگرش منفی مسئولان هن

    او در رابطه با تولید داروهای مخصوص بیماران مبتلا به ایدز در داخل کشور از جمله آیمود که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران می شد و وارد تناوب درمان نشد، بیان داشت: این دارو در داخل جایگزین نداشت، بیماران مبتلا به ایدز علاوه بر داروهای صنعتی و شیمیایی مثل آنتی بیوتیک ها که جهت درمان مصرف می کنند باید دارویی داشته باشند که سیستم ایمنی آنها را تقویت کند، آیمود یک داروی بدون عارضه بود که ترکیب گیاهی دارد و این کار را جهت بیماران ایدزی به خوبی انجام می داد. اگر مطالعات زیاد در رابطه با این دارو صورت می گرفت نتیجه های بهتری جهت بیماران مبتلا به ایدز داشت. متاسفانه بودجه به این دارو تعلق نگرفت و تمام تحقیقات مربوط به این دارو و همچنین تولید آن متوقف شد.

    برخی اعتقاد دارند در کشور بیماری ایدز وجود ندارد

    محرز در رابطه با علت توقف طرح اتوبوس ایدز گفت: متاسفانه بعضی کارها جهت کنترل و پیشگیری بیماری ایدز با مخالفت هایی مواجه می شود و جهت بعضی خوشایند نیست. بعد از اجرای طرح اتوبوس ایدز بعضی گفتند که این کار شما ترویج بی بندوباری هست. متاسفانه این تفکر افرادی است که اعتقاد دارند در کشور بیماری ایدز وجود ندارد و همه چیز رو به راه هست. این افراد مثل کبک سرشان را زیر برف کردند و مسائل، پرسشها و واقعیت های جامعه را نمی دانند و از قبول آن امتناع می کنند.

    توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندو باری!/ میانگین سن مبتلا شدن د

    محرز گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه بیماری های ایدز وجود دارد، عدم آگاهی از رفتارهای پرخطر هست، افراد در بسیاری مواقع از بیماری خود اطلاع ندارند و مشاهده شده است که بعد از ازدواج متوجه بیماری خود می شوند؛ بنابراین باید اقداماتی صورت گیرد که قبل از ازدواج متوجه بیماری خود شوند و ایجاد موانع شناسایی بیمارها این کار را با مسئله مواجه می کند.

    یک سوم بیماران مبتلا به ایدز هنوز شناسایی نشده اند

    در رابطه با آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس نیز بعد از اپیدمی با آموزش و پرورش صحبت شد و قرار شد که به افراد آگاهی داده شود؛ ولی به علت نگرش منفی مسئولان هن

    او در ادامه گفت: آماری که در رابطه با ایدز ارائه می شود آماری است که وزارت بهداشت منتشر می کند؛ ولی هر لحظه در کنار آمار یک تخمین نیز وجود دارد، تخمین ما این است که یک سوم بیماران مبتلا به ایدز هنوز شناسایی نشده اند و تنها راه کشف تعداد دقیق آزمون هایی است که باید از افرادی که احتمال مبتلا شدن دارند، گرفته شود. اتوبوس ایدز یکی از راه هایی بود که می توانست در این مسیر به ما کمک کند، به این افراد مشاوره داده می شد و آزمون ها نیز مجانی بود از این طریق می شد افراد را تحت درمان قرار داد تا جامعه را درگیر بیماری نکنند؛ ولی عده ای سروصدا کردند و تلاش آنها این بود که جلوی این طرح را بگیرند در نتیجه این طرح متوقف شد. متاسفانه از ابتدای اپیدمی پیشروی ایدز به علت فعالیت افرادی که با عدم آگاهی و قبول واقعیت ها مانع شناسایی شدند، نتوانستیم کاری انجام دهیم و این طرح متوقف شد در صورتی که بزرگترین متخصصان حوزه بیماری ایدز در دنیا در مقاله های خود از این کار تعریف کردند.

    عدم میل به پزشکان جهت معالجه بیماران مبتلا به ایدز

    توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندو باری!/ میانگین سن مبتلا شدن د

    محرز در رابطه با آمار سن مبتلایان به ایدز بیان داشت: از بیماران می خواهیم که در وقت مراجعه به دکتر معالج خود او را نسبت به بیماری آگاه کنند؛ ولی متاسفانه از طرف پزشکان جهت درمان این افراد ممانعت به عمل می آید و این به علت عدم آگاهی و نگرش منفی پزشکان هست، این مساله در تمام دنیا وجود داشت و با قانون عدم تبعیض جلوی مساله گرفته شد؛ ولی متاسفانه هنوز در کشور ما وجود دارد.

    او افزود: پزشکان به علت عدم آگاهی و وحشت نابجا از پذیرش بیماران مبتلا به ایدز امتناع می کنند در صورتی که بارها به پزشکان اعلام شده است است که خطر مبتلا شدن به این بیماری در جراحی ها بسیار نادر است و جراح تنها نیاز به دو دستکش و کمی احتیاط دارد تا فرد را درمان کند؛ ولی متاسفانه هنوز هم تبعیض در درمان این افراد وجود دارد؛ در حالی که هیچ کس حق ندارد فرد اچ آی وی مثبت را به علت بیماری از کار اخراج کند یا در رابطه با او اقدام پزشکی انجام ندهد این عدم آگاهی و نگرش منفی موجب تبعیض شده است است.

    متوسط سن مبتلا شدن ۲۵ سال است

    محرز با اشاره به اینکه سن مبتلا شدن به بیماری ایدز بین ۲۵ تا ۴۵ است و میانگین سن مبتلا شدن نیز ۲۵ سال هست، بیان داشت: سن مبتلا شدن به ایدز در کشور عزیزمان ایران کم کردن پیدا نکرده، ولی متاسفانه مبتلا شدن به علت تماس های جنسی زیاد کردن پیدا کرده هست؛ بنابراین بعید نیست سن مبتلا شدن نیز کم کردن پیدا کرده باشد. تمام زنان بارداری که به مراکز دولتی مراجعه می کنند آزمون ایدز می دهند و خوشبختانه در بین درصد پایینی از زنان باردار جواب مثبت بوده است.

    او در ادامه گفت: در رابطه با آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس نیز بعد از اپیدمی با آموزش و پرورش صحبت شد و قرار شد که به افراد آگاهی داده شود؛ ولی به علت نگرش منفی مسئولان هنوز این وزارتخانه در رابطه با آگاهی دادن به سنین زیر ۱۸ سال و به خصوص آگاهی آنها در رابطه با تماس جنسی اقدامی نشده هست. همه چیز در مدارس آموزش داده می شود ولی قسمت دستگاه تناسلی از بین بردن می شود در صورتی که این یک مساله طبیعی است و باید به افراد آموزش داده شود تا آنها آگاهی پیدا کنند که در جامعه بی بندوباری نکنند. بیش از ۳۰ سال از اپیدمی ایدز می گذرد و آن طور که باید آموزش در مدارس وجود ندارد، این کمبودهایی است که موجب ناآگاهی جوانان شده است و هنگامی که به جامعه می آیند یاد نمی گیرند که در برابر آسیب ها نه بگویند. این آگاهی بخشی می تواند مانع از کم کردن سن مبتلا شدن به ایدز شود.

    تعداد زنان مبتلا به ایدز رو به زیاد کردن است

    محرز گفت: بعد از اینکه مبتلا شدن به ایدز از طریق سرنگ های یکسان معتادان به صورت یک ایپدمی در کشور به وجود آمد، آمارها بسیار اوج رفت. اکنون در کشورمان راه مهم انتقال بیماری ایدز تماس جنسی است و هرساله به تعداد زنان مبتلا به ایدز افزوده می شود و حتی طی ۲-۱ سال اخیر تعداد زنان مبتلا به ایدز در کشورمان تا ۱۰ برابر زیاد کردن پیدا کرده هست. در حال حاضر تعداد زن هایی که مبتلا به ایدز هستند رو به زیاد کردن است بنابراین تماس جنسی راه مهم انتقال هست. برنامه کم کردن آسیب در ابتدا به درستی اجرا شد؛ ولی در حال حاضر کمرنگ شده است است و بودجه را زیاد به ماده ۱۶ تخصیص داده شده است داده اند و ماده ۱۵ کمرنگ شده است هست. باز دلواپس هستیم که مبتلا شدن در افرادی که سرنگ یکسان استفاده می کنند زیاد کردن پیدا کند ولی در حال حاضر بیشترین راه مبتلا شدن همان تماس جنسی است.

    فعالیت ۱۸۰ کلینیک بیماری های رفتاری

    او افزود: بیش از ۱۸۰ کلینیک در سراسر کشور به نام کلینیک بیماری های رفتاری وجود دارد اگر کسی به این کلینیک ها مراجعه کند مشاوره آزمون رایگان است و اگر نتیجه آزمون مثبت شد نیز تمامی کارها برنامه و مواظبت جهت این افراد مجانی است که باید به وسیله وزارت بهداشت تامین شود.

    باید حضور کارگران جنسی در کشور را بپذیریم

    محرز با تاکید بر اینکه باید حضور کارگران جنسی در کشور را بپذیریم و در جهت سلامت آنها قدم برداریم تا بتوانیم جامعه را سالم نگه داریم، بیان داشت: در یک طرح به سراغ کارتن خواب ها و زنان کارگر جنسی رفتیم، در ابتدا می ترسیدند، ولی بعد که متوجه شدند مساله فقط خدمات رسانی به آنها است به اندازه ای استقبال کردند که تا پاسی از شب این افراد در ون ها معاینه می شدند، این کار به وسیله پزشکان و با یک ون به صورت کلینیک انجام می شد که بسیار بافایده بوده هست، این زنان مراجعه می کردند؛ هم درمان می شدند و هم آزمون مجانی جهت ایدز داشتند و اگر مثبت بود آنها را به کلینیک های مشاوره جهت درمان معرفی می کردند.

    رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: امیدوارم که این کار دوباره اجرایی شود، این افراد وقت مراجعه به مراکز درمانی عمومی را ندارند، جهت همین می توانند به این ون ها مراجعه کنند، در بین این افراد هستند کسانی که اعتیاد دارند و فقط به فکر کسب درآمد جهت تامین مواد مخدر هستند؛ بنابراین اگر ما به سراغ آنها برویم و به آنها خدمات حوزه سلامت را ارائه دهیم جهت آنها قابل قبول تر هست. این افراد حتما باید در رابطه با بیماری های مقاربتی تحت درمان قرار گیرند تا جامعه نیز سالم بماند.

    واژه های کلیدی: آموزش | درمانی | بیماری | مبتلا شدن | رابطه جنسی | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار